söndag 18 augusti 2013

Hur du skyddar dig från ekonomin! S och P Nedklassificering av US Credit


 Silver och guld blir mer och mer populärt i dag. Det brukade vara så att överallt du såg du såg "Vi köper hus"-skyltar, nu ser du överallt "vi köper guld." Silvret och guldet trenden tar över, är den viktigaste frågan är du nytta av det?

Vi hade några skrämmande nyheten hit igår. S & P meddelade att USA: s kreditbetyg har nedgraderats! Om du inte vet vad detta innebär, betyder det att i grunden är vi, som land, har en sämre kreditvärdighet och det kommer att bli svårare för oss att låna pengar. Detta leder till inflation, försvagningen av den amerikanska dollarn och silver och guld ökar snabbt.

Oavsett om du väljer att köpa strikt ädelmetaller eller diversifiera med numismatik, det är upp till dig, men antingen sätt du kommer att börja se silver och guld ännu mer framträdande i media. Personligen tror jag att silver är det bästa sättet att gå som den historiska klyftan är inte ens nära mellan guld och silver just nu. Både men du kommer att se att börja vinna efterfrågan.

 Gemensam Fråga: Men om jag inte har pengar att investera stora belopp?

Det är ok! Du kan börja med att samla in varje månad och växa därifrån. Mitt mål är att utbilda befolkningen om vad som verkligen händer i vårt land just nu. Om du inte har fysiskt silver och guld, (nej, jag menar inte stiftelsens eller att dina ädla metaller lagras undan i någon bankfack), då är det viktigt att du utbilda dig om hur viktigt diversifiera din portfölj med silver och guld är. Jag säger fysiskt eftersom även nu med vad som händer med JP Morgan du aldrig kan vara nog försiktig om att lita på andra med dina investeringar.

Att gå ut på att inte ha tillräckligt för att investera, det finns sätt att para tjäna mer pengar samtidigt samla guld / silver. Gör vad som är bäst för dig och din familj, gå över din budget och plan för att diversifiera där du lägger dina pengar. Låt mig avsluta med att säga att jag inte är en finansiell planerare, men jag har studerat detta mycket och det är helt enkelt ett faktum att silver och guld kommer att börja stiga inom kort, och dollarn kommer att börja falla. Fråga dig själv, är du beredd? Om inte det är ok, eftersom jag var inte heller förrän jag hittade en pålitlig källa för att ta itu med. Mina sista ord råd är att ta denna information till hjärtat och vara medveten om vad som händer.